Til forsiden.

Holstebro Filmklub viser

Klik her og bestil plads i Bigbio
til denne film (kl. 17.00).

f2_imgp

Frankrig
Rose immigrerer til Frankrig fra Elfenbenskysten med sine to yngste sønner, Jean og Ernest i 1989, men må efterlade de to ældste sønner i hjemlandet. Filmen skildrer familiens udvikling og afvikling i de næste mange år i eksil og skifter synsvinkel hvert 10. år, først Roses perspektiv med rengøringsarbejde, mandeeventyr og -skuffelser i evig søgen efter den store kærlighed. Senere følges drengene frem mod voksen-tilværelsen: Jeans (mes)alliance med en rig fransk pige handler måske mere om kridhvide værdisæt end ægte kærlighed, mens Ernst udvikler en iflg. Rose kridhvid sygdom – depression! filmens skildring af immigrantlivet viser den forbandelse og sorg, der følger med at være en minoritet. Det er en meget seværdig og vedkommende film, som også i dag er aktuel.

MOR OG SØN
Frankrig 2022