Til forsiden.

Holstebro Filmklub viser

F3_img-p

Songs of Earth

En eksistentiel rejse i en storslået og smuk natur hvor man ikke må gå så hurtigt, at man glemmer at se og at sanse!
Så enkelt kan budskabet sammenfattes i norske instruktør Margrethe Olins dokumentarfilm.

I filmen følger Olin sin 84-årige far Jørgen Mykle på hans vandreture i barndomsegnen Oldedalen, der ligger i naturreservatet Jotunheimen. På disse vandreture oplever vi faderens næsten hypersensitive sanseapparat, og Olin ønsker at finde den nærmest zenbuddhistiske ro, som faderen finder i landskabet, og som han udstråler.

Fotografen Lars Erland Tubass Øymos billeder, taget med droner, er fantastiske og ledsages af naturens egne lyde eller vidunderlig musik komponeret af Rebekka Karijord.
Det livssyn filmen repræsenterer er helt i overensstemmelse med vor tids ønske om respekt for miljø og natur og også om at være til stede i nuet i verden.
Glæd jer til denne filmoplevelse på det store lærred.

Klik her og bestil plads i Bigbio
til denne film (kl. 17.00).

SONGS OF EARTH
Norge 2023