Til forsiden.

Holstebro Filmklub viser

Der kan ikke bestilles/bookes plads til denne film, og alle tidligere bestillte pladser er nu annullerede, da salen ikke er til rådighed.

I stedet vil medlemmerne modtage en e-mail med information om, hvordan man forholder sig, hvis man vil se filmen.

Velkommen til  'LOVE LIFE'
den 19. februar kl. 17 i
BigBio!

F4 plakat

LOVE LIFE

I en større provinsby i det moderne Japan møder vi ægteparret Taeko og Jiro og Keita, Taekos 6-årige kvikke søn fra et tidligere forhold med en voldelig, begavet og døvstum koreansk mand Park.
 Ved en familiefest for Jiros far, sker der en tragedie. Keita drukner efter leg og fald i badekarret.
 Resten af denne meget japanske, tankevækkende film kredser om ægteparrets forsøg på at komme igennem den sorg og for Taekos vedkommende også skam og skyld, som drengens tragiske død har bragt dem i. Nok elsker de hinanden, men i sorgens stund kan de hverken rigtigt finde ind til sig selv eller hinanden. De er på hver deres rejse gennem sorgen, og vi følger dem i denne gribende, smertefulde og smukke filmiske meditation over: tab, kærlighed og medmenneskelighed.
 Vi forstår, at alle relationer er komplekse, og forhold mellem mennesker ikke kan sættes på en formel.

Filmen var i 2022 nomineret til Guldløven i Venedig.

LOVE LIFE
Japan og Frankrig 2022